Genrer: | Komedi, Hela familjen, Äventyr |
---|
Strax efter Croodarna 2: En ny tid går Croods och Bättremans samman för att skapa en ny gemenskap. Ett "vi mot världen", grott-människa samarbete på den mest fantastiska gården i förhistoriens historia!
Croodarna kämpar för att hitta sitt syfte på Bättreman-gården och ser en möjlighet att bevisa sitt värde genom att skörda Phils farliga (och klibbiga) studsbär.
När Iip vill vara ensam med sin nya vän Sol måste Grabb också hitta en ny vän och får överraskande nog Klump som sällskap.
När familjen Bättreman bjuder in Croodarna till deras familjespelkväll blir två saker tydliga; Fille måste vinna och Grugg hatar att förlora.
Efter en olycka vid en järvkråkeflygning förlorar Sol sitt självförtroende och berättar för Iip att hon tar en paus från äventyren. Men Iip övertalar Sol att följa med henne på ett sista äventyr.
När Hopp överträder sina befogenheter genom att försöka lära Sanna att uppföra sig får Ugga sin hämnd genom att utmana Hope att göra det omöjliga: att civilisera Klump.
Ugga vill i hemlighet ta med Iip ut på ett roligt och farligt tidsfördriv som Ugga gillade som tonåring. Uggas entusiasm försvinner när Hopp bjuder med sig själv och Sol.
Utråkad av fönsterutbudet inser Klump vad det är han har saknat - drama och intriger! Men när Klump börjar skapa drama på farmen, bestämmer sig de andra för att lära honom en läxa.
Sanna är äntligen tillräckligt gammal för att följa med Grugg och Iip på deras årliga Pappa-dotter-dag. Men när Sanna har svårt att haka på Gruggs och Iips traditioner börjar Grugg ångra sig.
När Fille gör bort sig när han spelar kastnöt med snytingaporna går Croodarna ihop för att hjälpa honom återfå sitt självförtroende. Tvärr går Fille från självsäker till kaxig och satsar farmen i en kastnötsmatch mot snytingaporna. Kan Croodarna besegra snytingaporna - och Fille - och rädda farmen?
När Mommo utlyser att det är dags att välja en ny åskdrottning, är Ugga säker på att det kommer att bli hon.
Grabb överraskar hela tiden Iip med romantiska gester och Iip vill återgälda det. Men när Grabb visar sig vara omöjlig att överraska, måste Iip använda mer avancerade metoder.
Föräldrarna i de båda familjerna behöver lite tid ifrån varandra och bestämmer sig för att åka iväg från farmen och varandra. Desvärre väljer båda paren att ta sin semester på samma lilla strand.
Medan föräldrarna är borta, bestämmer ungarna i trädhuset, men när snytingaporna invaderar hiset känner sig ungarna lite obekväma.
Männen på farmen är avundsjuka på Åsksystrarna och genomgår ett antal svåra integningsprov för att försöka gå med i den exklusiva kvinnostammen.
Iip älskar action och äventyr - hon har det i blodet. Men när Iip börjar gå ut på äventyr i sömnen, måste hon ta reda på vad som orsakar det för att undgå att hamna i farliga situationer.
Efter att Klump och Grabb berättar en lägereldshistoria för Iip och Sol om Gorgwatch, ett läskigt monster som härjar i skogen, blir tjejerna skräckslagna.
När Grabb uppfinner en primitiv skateboard, kommer Iip och Sol på en massa nya roliga tricks. Men då vill snytingaporna överta deras nya skäteställe...
När Fille får veta att ingen på farmen tycker att han är rolig, tänker han bevisa att dom har fel… genom att bygga en galen nöjespark.
När Iip och Sol hittar ett övergivet ägg, tar dom det genast som sitt nya husdjur, men när de får veta att ägget inte är vad de trodde, måste de lämna tillbaka det innan det blir farligt.
När Grugg hör att Klump råkar kalla Fille ”pappa” föröker han återknyta bandet till Klump genom att följa honom till fenomenet som kallas ”Det stora skenet”.
När Fille uppfinner spelet boll-i-kopp, blir alla utom Hopp helt besatta av det. Men just när Hopp tror att hon har gjort sig av med spelet, blir hon själv mest besatt av alla.
När Grugg tycker att hans panna är för stor i Uggas familjeporträtt, anstränger han sig för att få tavlan att försvinna.
När de vuxna inte släpper in ungarna i deras Föräldragrotta, fixar ungarna sin egen, mycket coolare grotta, som snart får föräldrarna att vilja byta grottor.
När ett blixtnedslag gör Klump till ett geni, blir Fille förtjust över att få en likasinnad på farmen, tills de andra börjar be Klump om hjälp istället för honom.
Trött på farmens fejd med snytingaporna, arrangerar Ugga en fredsförhandling och Bättremannarna och Croodarna bor i snytingapornas by för att lära sig samsas.
När Fille upptäcker en meteor som är på väg rakt mot farmen, måste Bättremannarna och Croodarna välja hur de ska tillbringa sin sista dag på jorden.