Företaget Ozoneair kom på den genialiska idén att Pernilla Wahlgren, 55, skulle återvända till det glada 80-talet och sjunga reklamen för deras Ozoneair Purify. I videon dansar Pernilla runt sjungande i ett färgglatt 80-talshem, utstyrd i neonrosa tajts, plastörhängen, halsband, bylsig tröja och mini-kjol. Det är en härlig flirt med Pernillas egna glansdagar på 80-talet och inget har hållits igen på dekor, outfit och smink.
Videon blev fort en succé och har dykt upp i ett flertal artiklar och även synts på "Nyhetsmorgon". Men även om tittarna älskar reklamen, så skapade den samtidigt förvirring. Ozoneair blev anklagade för att ha fejkat bilderna. Och reklambilderna med texten "Pernilla Wahlgren: Andas utan besvär" kunde lätt misstolkas. Nu har reklamfilmen dragits in för att göras om ordentligt. Men såklart finns den populära videon redan på YouTube och bilderna på Wahlgrens galna 80-talsfeja sprids som en löpeld över internet.
När Pernilla inte sjunger allsång på Skansen så gör hon podden Wahlgren & Wistam tillsammans med Sofia Wistam. I förra veckan talade de båda om Pernillas reklamfilm. Då nämnde tjejerna speciellt reklamen i bildform, som blivit helt missuppfattad. Wistam säger att hon kan förstå att många trott att reklamen var fejk och att det faktiskt inte var Pernilla på bilden. Pernilla håller med och säger:
"Ser man filmen så förstår man att det är kul. Men det som blev fel var att företaget bara la ut den här bilden med någon konstig text, så att ingen förstod."
Pernilla säger sedan att det var mycket därför som filmen stoppades och att den nu ska "göras om ordentligt".